Online meetings of the Erasmus+ Project team of expertos Narrative

22 septiembre, 2020

During the summer and despite the difficulties generated by the pandemic, the teams of partner-organizations in the Erasmus+ project «Methodology and educational tools for the narrative construction of the identity in European adolescents at risk of social exclusion» have continued with their work by holding several online meetings.

The virtual contacts have focused on defining and designing the implementation process for this project. At the moment, the organizations are working on developing a workshop for adolescents using non-formal education activities that is scheduled to start in October. The group of academic experts and educational practitioners specialize in digital communication, development of adolescent´ identity and narrative theory are writing a manual for the workshop. More than 40 young people living in Amsterdam, Athens, Bologna and Madrid will participate in this multicultural experience and share their digital creations, personal interests and opinions about the health crisis that is hitting the world through an online platform and during a virtual exchange next year.


Entradas relacionadas

6 octubre, 2023

Renaturalización y repoblación del arbolado de la CiudadEscuela Muchachos

Esta semana los niños y niñas del hogar infantil Gloria Fuertes han estado regando con cariño y dedicación los cipreses recién plantados en nuestra CiudadEscuela. Dentro del Programa de Educación Ambiental de la CEMU, estamos llevando a cabo la renaturalización de nuestra pequeña ciudad y repoblando su característico y abundante arbolado en colaboración con el…

Leer más
2 diciembre, 2021

«4angles4identity», un modelo para la creación de redes de jóvenes europeos multiculturales

La CEMU acogió a socios y académicos para este proyecto Erasmus+ El pasado 30 de noviembre concluyó el proceso de evaluación del proyecto de Erasmus+ titulado «Metodología y herramientas de orientación para la construcción narrativa de la identidad de los adolescentes europeos en riesgo de exclusión social». La valoración es una fase clave para los…

Leer más

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *